Från ITIL v2 genom ITIL 2007 (v3) till ITIL 4
Tjuvkika på kursmaterialet: Service Management, Processes, Incident Management, Value
Vad är problemet organisationen / företaget försöker lösa genom att lära sig ITIL?
o Mål/problem – jag anpassar träningens fokus
o Önskemål – vi tar fram en färdplan för vad ni vill se efter utbildningen; kvantitativt, kvalitativt
o Kompetenser – i möjligaste mån anpassar jag utbildningen baserat på identifierade kunskaper, färdigheter och beteenden som behöver utvecklas
o Utbildningen innehåller diskussioner om hur man ska kunna använda det man lärt sig (t.ex. definiera roller och ansvar, anpassa / utveckla processer och procedurer, samarbeta mellan funktioner, öka risk-, kvalitet- och säkerhetsmedvetande)
o Jag kan hjälpa till med att arbeta fram metoder för att mäta kvantitativt och kvalitativt om man har uppnått målet.
Kursen är på 2 dagar. Dessa 2 dagar kan sträcka ut i 4 dagar, med 4 timmar varje dag.
Certifiering är optionell, långt ifrån alla behöver ha certifikat!
Inga formella förkunskaper behövs, dock är det bra om man har arbetat några år inom tjänsteleveransområdet.
Har du ingen erfarenhet rekommenderar jag en extra dag (eller online uppdelning på ev. flera dagar).