Kompetensmatris – Josef Katkits

 

 
 

Område

Antal år / längd

Kommentar

Processutveckling / implementering / ägarskap

22 år

1990-1997 Customer Service Request handling, Trouble Report Handling, Correction Handling

(Likvärdig med Incident Management, Problem Management, Change Management.)

Ägarskap av processer, samt implementering world-wide (Ericsson Telecom)

2006-2010 Incident Management process utveckling, implementering (H&M)

2011-2012 Incident Management, Problem Management, Configuration Management, Capacity Management processägarskap (Fujitsu)

Verktygsstöd utveckling / implementering

21 år

Incident och korrektionshanteringsverktyg utveckling och implementering (2 år, 1984-1986)

Modification Handling System kravställning, utbildning och koordinering (Ericsson) (7 år, 1990- 1997)

Maintenance Support System kravställning, utbildning, drift och stöd (Ericsson) (5 år, 1997-2002)

SAP myCRM kravställning, implementeringskoordinering  (Ericsson) (1 år, 2003)

HP Service Manager kravställning, utbildning (H&M, Fujitsu) (6 år)

Incident Manager

5 + 1 år

1997-2002

2009

Problem Manager

5 år

1997-2002

Change Manager

5 år

1997-2002

Configuration Manager

2 år

2011-2012

Chefsroll

2 + 5 år

1984-1986, 1997-2002, Gruppchef (5-15 personer)

Service Delivery

1,5 år

2003, Strategisk Service Delivery Manager

2012 (3 månader) Global Service Desk Service Responsible

Projektledning

2 år

200-2002 Delprojektledare för införande av Kunskapsbaserad support  process och  system, Japan, 6 regioner (Solution Centered Support)

Internationell erfarenhet

8,5 år

1987-1990 Nya Zeeland - Systemmerare, programmerare, support, Service Desk

1997-2002 Japan - Service Responsible

2005 (6 månader) Ungern - Call Center Implementation manager

Utbildare 2006-2015 ITIL Foundation v2, v3, 2011 utbildare

Support / Service Desk

3 år

1987-1990 Nya Zeeland

Konsultuppdrag

2006-2016 

ITIL Foundation utbildning

Outokumpu - Transition kvalitetssäkring

RSA/CODAN/Trygg-Hansa - Transition Kvalitetssäkring

Skatteverket - ITSM verktyg och process utbildning

Westinghouse (Incident Management, Configuration Management)

H&M (Incident Management, Service Desk metoder, utbildning)

SEB (Incident, Poblem, Change Samverkan)

KI (Coach, mentor)

Husqvarna (Configuration Management)

COBIT Foundation 2015  

Projektledningscertifikat

 

1991 Öppna Dataskolan,
2013 PRINCE2 Foundation och Practitioner

ITIL certifikat

2005-2008

ITIL v2 Foundation, Service Manager, ITIL v3 Expert, Transition Life Cycle

Service Desk certifikat

 

Call Center Work Force Management

Andra certifikat   COBIT, LEAN, Scrum Master, Unified Project Management, Unified Service Management

Teknisk bakgrund

4 år

Systemmerare, programmerare

Annan utbildningsbakgrund

 

Maskinteknik, Computer sciences, data/telekom, projektledning, management program

Språk

 

Svenska, Engelska, Ungerska